Türkiye ve Suriye, sağlık ve tıp bilimleri alanlarında iş birliği mutabakat zaptı imzaladı. Anlaşma halk sağlığı, ilaç geliştirme ve sağlık sistemlerinin güçlendirilmesini hedefliyor.
Türkiye Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu ve Suriye Sağlık Bakanı Dr. Musaab Nazzal Alali, iki ülke arasında sağlık ve tıp bilimleri alanlarında iş birliğini geliştirmek amacıyla bir mutabakat zaptı imzaladı. Bakan Memişoğlu, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, imzalanan anlaşmanın detaylarını paylaştı.
Mutabakat kapsamında halk sağlığının korunması, bulaşıcı hastalıklarla mücadele ve anne-bebek sağlığı gibi kritik alanlarda iş birliği yapılacak. Anlaşma ayrıca ilaç, tıbbi cihaz ve aşı geliştirme konularında bilgi ve tecrübe paylaşımını da kapsıyor.
Taraflar, bilgi ve teknik tecrübe paylaşımıyla sağlık sistemlerini güçlendirmeyi hedefliyor. Bu çerçevede, tıbbi biyoteknoloji, afet ve acil durum yönetimi, sağlık bilgi sistemleri ve sağlık turizminin teşvik edilmesi gibi konularda da ortak çalışmalar yürütülecek.
Bakan Memişoğlu, anlaşmanın iki ülke arasındaki sağlık alanındaki iş birliğini daha da ileriye taşıyacağına inandığını belirtti. Bu iş birliğinin her iki ülke için de hayırlı sonuçlar doğurması temennisinde bulundu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]